Κυριακή , 28 Απριλίου 2024

Home » Γενικό » ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Οκτώβριος 12, 2015 11:55 μμ A+ / A-

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

1η Γιορτή Ποδηλάτου

ΜΑΖΙ ΜΕ ΗΜΕΡΙΔΑ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ

ΜΙΚΡΟΙ και μεγάλοι ποδηλάτες, ανταποκρίθηκαν, με ενθουσιασμό, στην 1η γιορτή ποδηλάτου, που διοργάνωσε ο Δήμος Καλλιθέας, στην παραλία των Τζιτζιφιών.

Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους γονείς τους, διέσχισαν με το ποδήλατό τους τη διαδρομή των 5 χιλιομέτρων και ακολούθησαν οι μεγάλοι, στην απόσταση των 20 χιλιομέτρων. Παράλληλα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», ενημέρωνε τους ποδηλάτες για τους τρόπους οδικής ασφάλειας με τη χρήση του ποδηλάτου.

Το απόγευμα, στον ίδιο χώρο, διοργανώθηκε Ημερίδα με θέμα «το μέλλον του ποδηλάτου στο Λεκανοπέδιο», στην οποία συμμετείχαν η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Κα Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, ο εκπρόσωπος του Τ.Ε.Ε. Αθήνας κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας, κ. Θάνος Βλαστός και ο Γενικός Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Γιάννης Τυρινόπουλος.

Ο Δήμαρχος της πόλης μας κ. Δημήτρης Κάρναβος, στην ομιλία του ανέφερε, ότι εντός του 2016 οι Καλλιθεάτες θα έχουν τον δικό τους ποδηλατοδρόμο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Στόχος μας είναι να μην χρειαστούμε στο μέλλον πέραν των βασικών αρτηριών, ξεχωριστούς ποδηλατοδρόμους αλλά μια γενική κουλτούρα συμβίωσης αυτοκινητιστών και ποδηλάτη. Άλλωστε μιλώντας σε ρεαλιστική βάση είναι αδύνατον σε κάθε δρόμο να έχουμε και ποδηλατοδρόμο, όμως μπορούμε να έχουμε ένα βασικό δίκτυο σε μεγάλους άξονες και μια φιλική ήπια υποδομή στους υπόλοιπους δρόμους» και προανήγγειλε ότι: «από το 2016 κάθε Μάιο θα γίνεται ετήσιο ποδηλατικό φεστιβάλ στον δήμο μας φιλοδοξώντας να γίνει ένας ισχυρός ποδηλατικός θεσμός για ολόκληρη την Αττική».

Η 1η γιορτή ποδηλάτου της Καλλιθέας, «έκλεισε» με συναυλία των «ΟΝΙΡΑΜΑ» και «REC».

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία – τοποθέτηση του Δημάρχου μας, κ. Δημήτρη Κάρναβου, στην Ημερίδα:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους εξαίρετους ομιλητές για την σημερινή παρουσία τους. Καταρχήν, θα ήθελα να αναφέρω για κάτι προφανές για τους συνομιλητές μου αλλά όχι τόσο για τον μέσο πολίτη, δηλαδή τον κομβικό ρόλο που παίζει το ποδήλατο στο μέλλον της πόλης μας.

Και η Καλλιθέα όπως και ολόκληρη η Αττική, δεν ανέπτυξε την κατάλληλη υποδομή για να υποδεχθεί το αυτοκίνητο κατά τις προηγούμενες δεκαετίες. Η πόλη μας είναι εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη, με ελάχιστους χώρους στάθμευσης και ένα ανεπαρκές οδικό σύστημα. Η πόλη μας δεν ανέπτυξε ποτέ την κατάλληλη υποδομή για το ΙΧ και πλέον είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε κατευθείαν στην επόμενη εποχή, της βιώσιμης κινητικότητας, με βασικό τον ρόλο του ποδηλάτου.

Ιδιαίτερα, στην εποχή της κρίσης ,το ποδήλατο αποτελεί ένα ισχυρό εισοδηματικό αντιστάθμισμα για την ελληνική οικογένεια αλλά και μια αναπτυξιακή ευκαιρία για το σύνολο της οικονομίας.

Είναι σαφές ότι γενικά στο Λεκανοπέδιο είμαστε πίσω στην ανάπτυξη του ποδηλάτου και από πλευράς υποδομών αλλά και από πλευράς αριθμού χρηστών. Και για αυτό δεν φταίνε μόνο οι ελλιπείς ποδηλατικές υποδομές, φταίει επίσης η μικρή διάδοση της ποδηλατικής ιδέας.

Αυτό λοιπόν που προτείνω είναι μια αναστροφή στρατηγική.

Μέχρι τώρα την όποια έμφαση την δίναμε στην ανάπτυξη βαριάς υποδομής, κυρίως στην ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων.

Οι ποδηλατοδρόμοι είναι απαραίτητοι, όμως χρειάζεται να έχουμε και ποδηλάτες μέσα σε αυτούς.

Είναι λοιπόν καλύτερο να βάλουμε το άλογο μπροστά από το κάρο και να δώσουμε έμφαση περισσότερο στην ελαφρά υποδομή δηλαδή στον ανθρώπινο παράγοντα πείθοντας ολοένα και πιο πολλούς πολίτες να αφήσουν έστω και για λίγο το αυτοκίνητο για χάριν του ποδηλάτου.

Αυτή είναι η ανάστροφη στρατηγική που ανέφερα πιο πάνω και είναι αυτή που θα δημιουργήσει τον νέο ενάρετο κύκλο για τον ποδήλατο.

Όσο πιο πολλούς ποδηλάτες έχουμε στους δρόμους, τόσο πιο φιλικές θα γίνονται οι συνθήκες για αυτούς και τόσο πιο πιθανό είναι να ακολουθήσουν οι υποδομές που θα φέρουν ακόμα περισσότερους ποδηλάτες.

Για αυτό λοιπόν από την πλευρά την δική μας είναι σαφές ότι άμεσα επιδιώκουμε την διάδοση της ποδηλατικής ιδέας, ώστε να διαμορφώσουμε μια κρίσιμη ποδηλατική μάζα.

Έτσι, η νέα υποδομή που θα δημιουργήσουμε θα είναι λειτουργικά ώριμη και πιο φθηνή ώστε να την πάμε παντού σε κάθε γωνία της πόλης μας.

Στόχος μας είναι να μην χρειαστούμε στο μέλλον ούτε καν, πέραν των βασικών αρτηριών, ξεχωριστούς ποδηλατοδρόμους αλλά μια γενική κουλτούρα συμβίωσης αυτοκινητιστών και ποδηλάτη.

Άλλωστε μιλώντας σε ρεαλιστική βάση είναι αδύνατον σε κάθε δρόμο να έχουμε και ποδηλατοδρόμο, όμως μπορούμε να έχουμε ένα βασικό δίκτυο σε μεγάλους άξονες και μια φιλική ήπια υποδομή στους υπόλοιπους δρόμους.

Για την διάδοση της ποδηλατικής ιδέας, προγραμματίζουμε μια σειρά δράσεων.

Κλιμάκωση αυτών των δράσεων είναι το ετήσιο ποδηλατικό φεστιβάλ που από το 2016 θα γίνεται κάθε Μάιο φιλοδοξώντας να τον κάνουμε ένα ισχυρό ποδηλατικό θεσμό για ολόκληρη την Αττική.

Αυτό το φεστιβάλ θα αποτελεί την κορύφωση δράσεων, όπως αυτής της ετήσιας ποδηλατικής εβδομάδας εστιασμένης στα σχολεία της πόλης μας, την διοργάνωση και ενίσχυση των δράσεων ποδηλατικής βόλτας, την θέσπιση ποδηλατικών μαθημάτων από τον αθλητικό μας οργανισμό αλλά και προγραμμάτων περιηγητικής ποδηλασίας.

Επίσης, θα διευρύνουμε τον ποδηλατικό διάλογο με την δημιουργία ενός φόρουμ αλλά και μιας ετήσιας ανοιχτής τοπικής ημερίδας.

Όλα αυτά κάτω από την υλοποίηση ενός ετήσιου πλέον σχεδιασμού με την καθοδήγηση ενός εντεταλμένου συμβούλου του δημάρχου και μιας διευρυμένης επιτροπής.

Είμαστε ακόμη σε συζητήσεις με τον εμπορικό κόσμο της πόλης για την θέσπιση μιας έκπτωσης σε πελάτες που είναι ποδηλάτες αλλά και μιας υποδομής στάθμευσης για ποδήλατα.

Είμαστε επίσης προφανώς ανοικτοί σε ιδέες που θα ακούσουμε από την ποδηλατική μας κοινότητα.

Τώρα σε ότι αφορά την βαριά υποδομή, παρακολουθούμε στενά την πρόοδο του έργου του ποδηλατοδρόμου που ενώνει το Θησείο με την παραλία της Καλλιθέας.

Εκτιμούμε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα παραδοθεί.

Από εκεί και ύστερα, προχωρούμε και στην δική μας κυκλοφοριακή μελέτη που θα εισάγει και το ποδήλατο στα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης.

Θα έλεγα ότι αποσκοπούμε σε μια επέκταση των ποδηλατοδρόμων σε βασικούς άξονες και την σύνδεση με τον μητροπολιτικό ποδηλατοδρόμο που θα έχουμε σε λίγο.

Από κει και ύστερα στην μεγάλη πλειοψηφία των δρόμων θέλουμε να αναπτύξουμε μια ελαφριά υποδομή με κατάλληλες σήμανσης και σημεία στάθμευσης.

Συζητάμε επίσης την εισαγωγή του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, όπως έχουν κάνει και άλλοι δήμοι της χώρας.

Κλείνοντας, θέλω να δηλώσω την ετοιμότητα μου να συμβάλω μαζί με την ποδηλατική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα στην ανάδειξη της ποδηλατικής agendas σε επίπεδο περιφέρειας, κυβέρνησης και κεντρικής ένωσης δήμων .

Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε ένα πιο δυνατό σχήμα άσκησης πίεσης για την αλλαγή του μίγματος κεντρικής πολιτικής υπέρ του ποδηλάτου και σε βάρος του ΙΧ.

Όμως, για εμένα πιο σημαντικό είναι να δώσουμε εμείς εδώ στην Καλλιθέα ένα θετικό παράδειγμα, μια καλή πρακτική και να λειτουργήσουμε με το ζωντανό παράδειγμα μας ως μοχλός πίεσης για μια άλλη Αθήνα πιο φιλική όχι μόνο προς το ποδήλατο αλλά σε τελική ανάλυση πιο φιλική προς τους κατοίκους της.

Ευχαριστώ τους ομιλητές μας προσβλέποντας σε μια μόνιμη συνεργασία και ευχαριστώ όλους εσάς που είστε εδώ στηρίζοντας την πρωτοβουλία μας.

Σήμερα κάνουμε μια νέα αρχή για την Καλλιθέα αλλά και για την Αττική».

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Reviewed by on . ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 1η Γιορτή Ποδηλάτου ΜΑΖΙ ΜΕ ΗΜΕΡΙΔΑ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ ΜΙΚΡΟΙ και μεγάλοι ποδηλάτες, ανταποκρίθηκαν, με ενθουσιασμό, στ ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 1η Γιορτή Ποδηλάτου ΜΑΖΙ ΜΕ ΗΜΕΡΙΔΑ & ΣΥΝΑΥΛΙΑ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ ΜΙΚΡΟΙ και μεγάλοι ποδηλάτες, ανταποκρίθηκαν, με ενθουσιασμό, στ Rating: 0
scroll to top