Παρασκευή , 10 Μαΐου 2024

Home » Γενικό » ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιούλιος 5, 2018 8:39 μμ A+ / A-

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι κάνει μία πόλη μεγάλη;

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ, κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΑΛΤΟΥΤ

ΤΙ ΚΑΝΕΙ μια πόλη να είναι μεγάλη;

Είναι μια πιεστική ερώτηση, διότι μέχρι το 2030, 5 δισεκατομμύρια άνθρωποι – το εξήντα τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού – θα ζήσουν σε πόλεις, σε σύγκριση με τα 3,6 δισεκατομμύρια σήμερα, επιβαρύνοντας την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Για τους ηγέτες που κυβερνούν τις πόλεις, είναι ένα στοίχημα δύσκολα εφαρμόσιμο.

Σε πολλά αναπτυσσόμενα έθνη, οι ηγέτες πρέπει να αντιμετωπίσουν την αστικοποίηση σε μια άνευ προηγουμένου κλίμακα.

Εκείνοι στις αναπτυγμένες χώρες, όπου οι προοπτικές ανάπτυξης είναι πιο αδύναμες, παλεύουν με τη γήρανση των υποδομών και τους εκτεταμένους προϋπολογισμούς. 

Όλοι αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν ή να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και, ως εκ τούτου, τα μέσα διαβίωσης των κατοίκων.

Όλοι γνωρίζουν την ποιότητα ζωής που απολαμβάνουν οι σημερινοί πολίτες. Και όλοι γνωρίζουν την περιβαλλοντική κληρονομιά που θα αφήσουν στους πολίτες του μέλλοντος εάν δεν βρουν πιο βιώσιμους τρόπους αποτελεσματικής χρήσης των πόρων για να επεκτείνουν τις τοπικές οικονομίες τους και να διαχειριστούν τις πόλεις τους.

Οι επιδόσεις μιας πόλης πρέπει να μετρηθούν με τρόπο που να αντικατοπτρίζει όλες αυτές τις ανησυχίες, σε συνδυασμό με τη δύναμη της οικονομίας, τις κοινωνικές συνθήκες και το περιβάλλον. Διάφορες μελέτες έχουν εξετάσει αυτά τα μέτρα, είτε χωριστά είτε μαζί, και έχουν ταξινομήσει τις πόλεις αντίστοιχα.

Αλλά παρόλο που τέτοιες μελέτες μπορούν να μας βοηθήσουν να διορθώσουμε τα στοιχεία μιας μεγάλης πόλης, δεν μας λένε ποιοι ηγέτες επιθυμούν πραγματικά να κάνουν τις πόλεις τους μεγάλες.

Τι οδηγεί στην απόδοση μιας πόλης; Επιπλέον, ένα απόλυτο μέτρο απόδοσης μπορεί να παραβλέψει το γεγονός ότι κάθε πόλη έχει διαφορετικό σημείο εκκίνησης. 

Π.χ. για μια πόλη που είχε εξαιρετικά χαμηλή αφετηρία θα κάλυπτε τις προσπάθειες και τις καινοτομίες που βοηθουν στο  να σημειώσει σημαντική πρόοδο λαμβάνοντας υπόψιν όχι μόνο τα τρέχοντα μέτρα αλλά και τη τροχιά της αλλαγής με γνώμονα το  μέλλον.

Επενδύστε στην υποστήριξη της ανάπτυξης!

Μπορει να  υλοποιηθούν  επενδύσεις του δημόσιου τομέα για την προσέλκυση επιχειρήσεων στην πόλη!

Οπως επισημάνθηκε και στην πόλη της Νέας Υόρκης στο «Σχέδιο Αειφορίας του 2011», η σημερινή κινητικότητα των ανθρώπων και των κεφαλαίων, έχει δημιουργήσει έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των πόλεων. Είμαστε ανταγωνιστές για τις καλύτερες ιδέες και το πιο ικανό εργατικό δυναμικό.

Για να αναπτυχθεί όμως  μια πόλη οικονομικά, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι ταλαντούχοι επιχειρηματίες -και οι επιχειρήσεις που μεγαλώνουν- θέλουν να είναι πρωτοπόροι, για τη βελτίωση της δημόσιας και ατομικής ασφάλειας και προκοπής.

Το Ντουμπάι έχει επενδύσει εξαιρετικά σε υποδομές, για να μετατραπεί σε διεθνές επιχειρηματικό και τουριστικό κέντρο που φιλοξενεί σήμερα το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου και τα γραφεία των 120 από το Fortune Global 500. Οι δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί, αντιπροσωπεύουν το 25% του ετήσιου Α.Ε.Π. του Ντουμπάι και το  20% των ξένων άμεσων επενδύσεων.

Σε διαφορετική κλίμακα, αλλά όχι λιγότερο στοχοθετημένη, η πολιτεία της Γεωργίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, δαπάνησε 14,5 εκατομμύρια δολάρια για να δημιουργήσει μια μονάδα κατάρτισης θέσεων εργασίας στο West Point για τους υποψήφιους εργαζόμενους στην αυτοκινητοβιομηχανία για να εξασφαλίσει μια επένδυση από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων KΙΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Chris Cummiskey, Επίτροπο του Τμήματος Οικονομικής Ανάπτυξης της Γεωργίας, «δημιουργήσαμε ένα επιτόπιο εκπαιδευτικό κέντρο, ταξινομήσαμε μέσω 30.000 αιτήσεων, βρήκαμε το καλύτερο εργατικό δυναμικό και εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 1.000 ανθρώπους. Την πρώτη ημέρα, η εταιρεία άνοιξε με αποδοτικότητα εκατό τοις εκατό».

Από τότε η εκπαιδευτική μονάδα εκπαίδευσης, επιμόρφωσε 3.000 υπαλλήλους που προσέλαβε η Kia στο εργοστάσιό της στο West Point.

Η πόλη της Κοπεγχάγης έχει επενδύσει ουσιαστικά σε πράσινες υποδομές και σήμερα κατατάσσεται ως η πιο βιώσιμη πόλη στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό δείκτη Green City της Siemens.

Ενέργεια. Κάθε περιοχή διαθέτει ένα κεντρικό σύστημα θέρμανσης που απορροφά θερμότητα από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και το χρησιμοποιεί για τη θέρμανση κτιρίων.

Μεταφορά. Η πόλη διαθέτει υποδομή παγκόσμιας κλάσης για τις μη οδικές μεταφορές, όπως ένα εκτεταμένο και επεκτεινόμενο σύστημα μετρό, δίκτυα λεωφορείων και ένα προαστιακό σιδηροδρομικό σύστημα. Ως αποτέλεσμα, όλοι οι κάτοικοι ζουν σε απόσταση περίπου τετάρτου μιλίου (400 μέτρα) από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η Κοπεγχάγη είναι επίσης γνωστή για την ποδηλατική της κουλτούρα και την υποδομή που την υποστηρίζει. Υπάρχουν 241 μίλια (388 χιλιόμετρα) ποδηλατικών διαδρομών μέσα στην πόλη και το πενήντα τοις εκατό των δρομολογίων μετακίνησης με ποδήλατο. Ένα σύστημα κυκλοφορίας, που ονομάζεται Green Wave, σχεδιάζεται για να εξασφαλίσει ότι οι ποδηλάτες δεν θα συναντήσουν ποτέ ένα κόκκινο φως στη δική τους μετακίνηση προς και από την εργασία. Επιπλέον, η πόλη έχει ως στόχο να διευκολύνει την εγκατάσταση ηλεκτρικών οχημάτων εγκαθιστώντας υποδομή χρέωσης.

Νερό. Το 2001, η Κοπεγχάγη ξεκίνησε ένα σχέδιο για την αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου ύδρευσης κατά τη διάρκεια του αιώνα, αναβαθμίζοντας το ένα τοις εκατό του δικτύου ή εννέα χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Η διαρροή νερού είναι τώρα 5%, σε σύγκριση με το μέσο όρο των 20 έως 25% για τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Η πόλη έχει επίσης εκσυγχρονίσει το σύστημα αποχέτευσης κατασκευάζοντας δεξαμενές ομβρίων υδάτων, οι οποίες αποθηκεύουν λύματα κατά τη διάρκεια καταιγίδων μέχρι να υπάρχει δυναμικότητα στο σύστημα αποχέτευσης και συστήματα για τον καθαρισμό του νερού και την ελαχιστοποίηση των θρεπτικών αλάτων και των βαρέων μετάλλων.

Απόβλητα. Εκτός από κανονισμούς, κίνητρα και ενημερωτικές εκστρατείες για την προώθηση της εκτροπής των αποβλήτων, η πόλη έχει αναπτύξει μια πιλοτική μονάδα που χωρίζει τα οικιακά απόβλητα σε οργανικά και ανόργανα υλικά και παράγει βιοαέριο και βιοαιθανόλη. Αυτά χρησιμοποιούνται ως παροχή ενέργειας για την τηλεθέρμανση της πόλης.

Γειτονιές. Η Κοπεγχάγη δοκιμάζει γειτονιές ουδέτερου άνθρακα με ενεργειακά αποδοτικά οικιστικά και εμπορικά κτίρια, αειφόρα ενεργειακά δίκτυα συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων ανανεώσιμης ενέργειας και συστήματα μεταφοράς χαμηλών εκπομπών

Όπου λοιπόν και αν είναι η αφετηρία και όποια και αν είναι η φιλοδοξία, η απόδοση αποτελεσμάτων είναι το μόνο καύσιμο για αλλαγή και η απόδοση των αποτελεσμάτων εξαρτάται τελικά από το όραμα του κάθε ηγέτη για την επίλυση πολλών από τις πρακτικές διαχείρισης που περιγράφονται στην παρούσα. 

Οι ηγέτες των πόλεων που θα πετύχουν σε ότι ανάπτυξη επιλέξουν,  θα κάνουν περισσότερα με λιγότερα και θα κερδίσουν εμπιστοσύνη, υποστήριξη,  διαχρονικότητα,  – τα τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα οποιουδήποτε ταξιδιού στο δρόμο προς το μεγαλείο.

Ο κ. Αλέξανδρος Σαλτούτ.

Ο κ. Αλέξανδρος Σαλτούτ έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις, με γνώσεις Νομικής και Οικονομικών, ενώ κατέχει Master στο πολιτικό marketing, από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Reviewed by on . ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Τι κάνει μία πόλη μεγάλη; ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ, κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΑΛΤΟΥΤ ΤΙ ΚΑΝΕΙ μια πόλη να είναι μεγάλη; Είναι μια πιεστική ερώτηση, διότι ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ Τι κάνει μία πόλη μεγάλη; ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ, κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΣΑΛΤΟΥΤ ΤΙ ΚΑΝΕΙ μια πόλη να είναι μεγάλη; Είναι μια πιεστική ερώτηση, διότι Rating: 0
scroll to top